Via nya Industriarbetsgivarguiden får du enkelt tillgång till information och nyheter på det arbetsrättsliga området och snabbåtkomst till de kollektivavtal du behöver.
På den nya sajten Industriarbetsgivarguiden.se samlar vi all den information som tidigare fanns under flera olika rubriker på vår hemsida. Genom den här förändringen hoppas vi kunna underlätta vardagen för dig som arbetar med arbetsrättsliga frågor. För att kunna logga in på Industriarbetsgivarguiden behöver du arbeta på något av Industriarbetsgivarnas medlemsföretag.
Vilken information finns på Industriarbetsgivarguiden.se?
Här finns information som är relevant och intressant för dig som arbetsgivare. Vi svarar på de vanligaste frågorna som våra medlemsföretag ställs inför, exempelvis hur du hanterar en uppsägning, vad du behöver tänka på vid sjukskrivningar eller vilka regler som styr ledighet för fackligt uppdrag.
På Industriarbetsgivarguiden hittar du även våra kollektivavtal, publikationer och blanketter exempelvis för anställningsbevis, skriftlig erinran och för avslutande av anställning.
Kan jag använda samma inloggning som till Industriarbetsgivarna.se?
Nej, du måste skapa ett nytt användarkonto (registrera ny användare) här.
För att kunna skapa ett användarkonto behöver du en giltig e-postadress. Du behöver också ditt företags organisationsnummer samt medlemsnummer hos Industriarbetsgivarna. Medlemsnumret hittar du på fakturan du får från Svenskt Näringsliv. Har du inte tillgång till den går det även bra att skicka ett e-postmeddelande till info@industriarbetsgivarna.se så hjälper vi dig. Ange organisationsnumret i ditt meddelande.
Jag hittar inte det jag söker. Vad gör jag då?
Om du upptäcker fel med den nya sajten eller har feedback gällande exempelvis innehåll som saknas, skicka gärna ett e-postmeddelande till info@industriarbetsgivarna.se.
Har du frågor kring arbetsrättsliga frågor eller tolkning av kollektivavtalet vänder du dig däremot till rådgivningen via mail till rad@industriarbetsgivarna.se.